Comment faire pour mettre un site en ligne

Bonjour à tous,

J'ai développé un site en local sous Wamp et je dois maintenant le passer en ligne (phpMyAdmin). J'aimerai bien entendu ne pas à avoir à tout refaire en ligne une fois Drupal installé.

J'ai déjà sorti un Snapshots et exporter ma base de donnée *.sql

Si l'un de vous pouvez m'aider ou pouvez me rediriger vers un tuto ce serait génial.

Merci d'avance,

Je n'ai pas trouvé de tuto pour toi sur le net.
La procédure va dépendre de ton hébergeur mais en gros il va falloir copier tous les fichiers sur ton hébergement (via FTP, SCP, GIT, peu importe) puis ensuite importer ta base de données dans la base de ton hébergement (s'ils ont un phpmyadmin là bas aussi ce sera pas bien compliqué).

Pour être honnête et transparent, c'est pas comme ça qu'on procède dans le monde du développement pro mais pour débuter ça devrait bien suffire.

norton.com/setup is one of the best Security Antivirus product can completely Call qui protect your digital life online. You can securely surf the Internet with the To activate your with product key you can visit norton.com/setup.
office.com/setup is a product ofoffice setup. Get Support if you face problem to activate office.com/setup or install Microsoft Office product. Install with Product Key.

office.com/setup | norton.com/setup

Get Step-by-Step guide for Norton.com/setup – Activate, Download & complete installation from norton.com/setup and get the best security setup for any of your preferred devices just by visiting norton.com/setup & mcafee.com/activate . Also try our step by step guide for office.com/setup . it is simple and easy with full explanation and can be manage by anyone all you need to do is to visit office.com/setup .

You know, I had one other person saying this (in a less friendly way) and I figured it was just another case of somebody actively seeking to be offended in some way by completely misreading the context of the statement. Which is obviously not written with a goal to offend the group you describe. But that website does provide a useful background, so you changed my mind.

office.com/setup

office.com/setup

Mcafee.com/Activate

To protect all your Windows, Mac & Android devices. Get and easily run Anti Viruses and Learn how to create anti- virus account, enter 25 characters alpha-numeric Product Key/code, and successfully install with the Product key.office-setup is a product of office setup. The if you support the Get facing problem to activate the office-setup or the install the Microsoft Office product product. Install with Product Key.

mcafee.com/activate | norton.com/setup | office.com/setup | norton.com/setup | office.com/setup